|
کدخبر: 86485

افزایش شمار قربانیان کرونا در کشور

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت جزئیاتی درباره تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در ایران ارائه کرد.

گسترش‌نیوز: کیانوش جهانپور با اعلام این خبر افزود: تا این لحظه ۷۸۵ فرد مشکوک به ویروس کرونا از بین هزاران فرد مراجعه‌کننده از مطب‌ها و کلینیک‌ها به مراکز وزارت بهداشت تحت آزمایش قرار گرفته‌اند و ظرف روز گذشته تعداد ۱۰ فرد مبتلای جدید به ویروس کرونا تشخیص قطعی شد که با توجه به آمار ۱۸ نفر روز گذشته مجموع این مبتلایان به ۲۸ نفر و تعداد افراد فوت شده به ۵ نفر رسید.

وی گفت: از بین ۱۰ نفر فرد بیمار جدید شناسایی شده، هشت نفر در شهر قم بوده‌اند و دو نفر بیماران بستری در تهران هستند که از قم ارجاع شده‌اند.

سخنگوی قرارگاه مبارزه با کرونا ادامه داد: ۱۸ مورد مبتلای قبلی که تا روز گذشته شناسایی شده بودند نیز شامل دو مورد در استان گیلان، چهار مورد در تهران و ۱۲ مورد در استان قم است بنابراین اغلب مبتلایانی که تاکنون شناسایی شده‌اند و ابتلای آنها به ویروس کرونای جدید و بیماری کووید ۱۹ ثابت شده ساکن قم بوده یا طی روزها و هفته‌های گذشته به قم سفر داشته‌اند.

وی گفت: از مردم می‌خواهیم سفرهای ضروری خود را به شهرهایی که درگیر این بیماری هستند به خصوص شهر قم محدود کنند و توصیه‌های بهداشتی وزارت بهداشت به خصوص شست و شوی مداوم دست‌ها و پرهیز از دست دادن و روبوسی کردن را جدی بگیرند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها