|

آخرین خبر از وضعیت حادثه دلخراش معدن طبس | به محبوس‌شدگان دسترسی نداریم | وزیر کشور شخصاً وارد عمل شد

محمدعلی آخوندی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی، در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد: متأسفانه شب گذشته در ساعت ۲۱، به دلیل افزایش ناگهانی گاز متان در یکی از تونل‌های معدن زغال‌سنگ شرکت معدنجو، حادثه‌ای تلخ رخ داد که منجر به انفجار شد.

حوادث آخرین خبر از وضعیت حادثه دلخراش معدن طبس | به محبوس‌شدگان دسترسی نداریم | وزیر کشور شخصاً وارد عمل شد

هنوز دقایقی از شروع اولین روز پاییز نگذشته بود که خبر انفجار معدن زغال سنگ معدنجوی طبس همه را به شدت نگران کرد؛ این حادثه در واقع در آخرین ساعات تابستان اتفاق افتاده بود.

اخبار افزایش لحظه ای تعداد قربانیان از دقایق اولیه صبح آغاز شد. هر لحظه از تعداد مفقودین به تعداد فوت شده ها اضافه می شد تا یکی از بزرگترین و تلخ ترین حوادث معدنی جهان رقم بخورد.

سال ۲۰۱۰ وقتی معدن سن‌خوزه فرو ریخت و ۳۳ معدنچی جان باختند، عنوان بزرگترین فاجعه معدن را به آن دادند.

در انفجار معدن یورت در سال ۱۳۹۶ هم ۴۴ نفر جان خود را از دست دادند.

حال در شب تلخ نخستین روز مهر ۱۴۰۳ حادثه‌ای در طبس رخ داده که تا لحظه تنظیم این گزارش تعداد فوت شده ها ۵۲نفر اعلام شده و ۲۴ تن مصدوم شده‌اند.

حادثه ای که موجب شد نه سفر رئیس جمهوری به نیویورک و نه آغاز به کار مدارس که فوت بیش از ۵۰ معدنچی کشورمان به مهم ترین خبر روز نخست پاییز بدل شود.

دلیل حادثه چه بود؟

نشت گاز حوالی ساعت ۲۱ شب گذشته در یکی از کارگاه‌های شرکت زغال سنگ معدنجو طبس موجب انفجار شد.

محمدعلی آخوندی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: متأسفانه حادثه تلخی ساعت ۲۱ شب گذشته به دلیل تصاعد آنی گاز متان در محل یکی از تونل‌های معدن زغال‌سنگ شرکت معدنجو رخ داد که موجب انفجار شد.

وی افزود: در زمان حادثه انفجار ۶۹ کارگر در بلوک سی و بی این معدن زغال‌سنگ در طبس مشغول کار بودند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه انفجار در معدن به صورت آتش‌سوزی یا تخریب دیواره‌های شدید نبوده، تصریح کرد: تصاعد گاز متان در تونل‌ها موجب خفگی نیروها در معدن زغال‌سنگ شده است.

آخوندی گفت: با توجه به غلظت گاز در تونل‌ها که موجب انفجار در عمق ۲۵۰ متری به صورت ارتفاعی و ۷۰۰ متری به صورت مورب در معدن شده، امدادرسانی توسط هشت تیم تخصصی پنج نفره در حال انجام است.

وی ادامه داد: در مجموع اکنون ۴۰ نفر در قالب تیم‌های تخصصی در معدن طبس در حال امدادرسانی در محل حادثه هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری با بیان اینکه دستگاه‌های امدادی، اورژانس، نیروی انتظامی و سایر نیروهای دستگاه‌های استانی و شهرستان در محل حادثه فعال هستند، افزود: مسئولان نیز در محل حادثه حضور دارند و دو دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۱۳ دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند.

معدن طبس

آخوندی بیان کرد: برنامه‌ریزی می‌شود که از سایر نقاط اقدامات پشتیبانی صورت گیرد و در این زمینه با استان یزد هم هماهنگی لازم برای کمک تخصصی جهت انتقال مجروحان و متوفیان از داخل تونل‌های معدن طبس انجام شده است.

وی از احتمال افزایش فوتی‌ها در معدن طبس خبر داد و گفت: جلسه مدیریت بحران با حضور استاندار خراسان جنوبی در محل حادثه معدن برگزار شد و تصمیماتی اخذ و دستورات لازم صادر شد تا پیگیری‌های سریع‌تری را انجام دهند و اطلاع‌رسانی لازم به خانواده افراد حادثه‌دیده صورت گیرد.

به گفته وی؛ هماهنگی‌هایی با کشور انجام شد که امیدواریم شاهد حضور مقامات کشوری هم در طبس برای پیگیری‌ها و اقدامات تکمیلی باشیم.

افزایش آمار جان‌باختگان حادثه طبس به ۵۲ نفر

تعداد جانباخته حادثه انفجار گاز در معدن زغال سنگ معدنجو طبس به ۵۲ نفر افزایش یافت در عین حال ۲۲ کارگر نیز مصدوم شده‌اند.

معدن

۳ روز عزای عمومی در خراسان جنوبی

در پی حادثه تأسف برانگیز در معدن معدنجو طبس و ‌جان باختن و مجروح شدن جمعی از کارگران آن خطّه، خطیب نماز جمعه و استاندار خراسان جنوبی این ضایعه جانگداز را به مردم گرانقدر استان خراسان جنوبی و شهرستان طبس به ویژه خانواده‌های داغدار تسلیت عرض کرده‌ و از روز دوشنبه دوم مهر ‌ماه، سه روز در استان خراسان جنوبی، عزای عمومی اعلام می‌شود.

نتوانسته‌ایم به محبوسان دسترسی داشته‌باشیم

فرماندار طبس با اشاره به اخرین وضعیت امداد رسانی معدن طبس گفت:همه نیروهای امدادرسان، بدون وقفه مشغول کار در بلوک C هستند با این وجود، هنوز نتوانسته‌ایم به محبوسان دسترسی داشته‌باشیم.

آخرین وضعیت مجروحان

طبق اعلام صادق محمدنیا مدیر امور بیماری‌ها و مراکز تشخیصی درمانی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند که در محل بیمارستان شهید سید مصطفی خمینی(ره) طبس حضور دارد، اسامی مصدومینی که در این مرکز درمانی پذیرش و بستری شده اند، به شرح ذیل است:

۱- میثم معینی بستری در بخش icu

۲- هادی محمدنژاد، بستری در بخش داخلی

۳- مهدی علی زاده بستری در بخش icu

۴- حسین کرمی بستری در بخش داخلی

۵- حجت عصمتی بستری در بخش icu

۶- مجتبی حسین پور بخش داخلی

۷- حسن قلی نژاد بستری در بخش داخلی

۸- علیرضا کدهی بستری در بخش ccu

۹- امیر سلطانی بستری در بخش icu

۱۰- علی عباس زاده بستری در بخش داخلی

۱۱- ناصر آخوندی بستری در بخش ccu

۱۲- کاظم نخعی بستری در بخش icu

۱۳- هادی نوباغی تحت نظر در بخش اورژانس

۱۴- رمضانعلی دهقان نژاد تحت نظر در بخش اورژانس

یک مصدوم بدحال نیز با اورژانس هوایی طبس به بیمارستان اعزام شده است.

منبع: همشهری آنلاین
کدخبر: 335349

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    آخرین اخبار

    سایر رسانه ها