|
کدخبر: 71877

رقابت ایران با اروپا در تولید وسایل گرمایشی

سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی می‌گوید: به دلیل تولید انبوه وسایل گرمایشی نرخ این کالاها در بازار گران نخواهد شد. ایران در تولید وسایل گرمایشی رقیب کشورهای منطقه و اروپاست.

گسترش نیوز: در آستانه فصل سرما تقاضا برای خرید وسایل گرمایشی از سوی مردم افزایش می‌یابد. در همین زمینه، سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی در پاسخ به این پرسش که آیا در آستانه فصل سرما نرخ وسایل گرمایشی گران خواهد شد، گفت: به دلیل تولید انبوه وسایل گرمایشی نرخ این کالاها در بازار گران نخواهد شد. البته ثبات نرخ وسایل گرمایشی نیز به ثبات ادامه‌دار نرخ ارز باز می‌گردد. چنانچه نرخ دلار به همین منوال باشد نرخ وسایل گرمایشی نیز افزایش نخواهد یافت.

محمدرضا غزنوی درباره میزان تولید وسایل گرمایشی اظهارکرد: در تولید وسایل گرمایشی مزیت‌های نسبی زیادی داریم؛ خوشبختانه در وسایل گرمایشی، قاچاق کالا انجام نمی‌شود. در حقیقت ایران در تولید وسایل گرمایشی رقیب کشورهای منطقه و اروپاست. البته مزیت در این صنعت قبل از انقلاب هم وجود داشته و کالاهای بسیاری از جمله اجاق گاز و بخاری به کشورهای اروپایی صادر می‌شد.

او اظهار کرد: در این بازه زمانی هم حدود پنج درصد از وسایل گرمایشی از کشورهای خارجی به کشور وارد می‌شود؛ این در حالی است که در اقلام دیگر (لوازم خانگی) با فراوانی قاچاق کالا در بازار رو به رو هستیم.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها