|
کدخبر: 334749

زایمان ۱۴ ماهی تنها از شکم یک ماهی! + فیلم

ماهی هامور به عنوان یک نوع ماهی شناخته می‌شود که طول متوسط آن ۴۵ سانتیمتر و حداکثر طول آن به ۱۵۰ سانتیمتر می‌رسد. یک صیاد لحظه جالبی را ثبت کرده است که در آن چندین ماهی از شکم یک ماهی هامور بیرون آورده می‌شود.

سبک زندگی زایمان ۱۴ ماهی تنها از شکم یک ماهی! + فیلم

ماهی هامور یا حمور که نام انگلیسی آن گروپر Grouper می باشد، یک از انواع ماهیان ممتاز جنوب با فواید بسیار زیاد برای سلامتی است. ارزش غذایی ماهی هامور همانند بیشتر ماهی هایی که در خلیج فارس صید می شوند بسیار بالا است. هامور که یکی از شکارچیان دریایی و گوشتخوار می باشد دارای شکل ظاهری منحصر به فردی است که تشخیص آن از سایر انواع ماهی ها را بسیار ساده کرده است.

ماهی هامور چیست و چه مشخصاتی دارد؟

حمور یا هامور از ماهی های بزرگ دریاهای جنوب کشور است که بدنی بزرگ و مستطیلی شکل همراه با سری بزرگ و قوی دارد. رنگ پوست این ماهی ممتاز جنوب بین زرد تا قهوه ای رنگ متغییر است و در بخش شکم آن متمایل به قرمز رنگ می باشد. برخی از گونه های هامور در سراسر جهان دارای ابعاد بیش از یک متر و با وزنی بالاتر از ۱۵ کیلوگرم می باشند. 

جثه بزرگ این ماهی سبب شده است که سرعت شنا کردن آن کم باشد و از طعمه هایی که در لابه لای سنگ ها و ماسه ها مخفی شده اند تغذیه می کند. البته در بسیاری از گونه های آن نیز دیده شده است که این شکارچی بسیار سریع عمل می کند و در یک لحظه طعمه خود را می گیرد. 

خانواده ماهی های گروپر یا هامور در دنیا شامل گونه های بسیار مختلف و متنوع است که تنها حدود ۳۰ گونه آن را می توان در خلیج فارس و دریای عمان یافت. دهان بزرگ این ماهی برای شکار کردن و همچنین ساختن لانه به کار می رود و قدرت مکندگی بالایی دارد. قیمت ماهی هامور یا حمور به دلیل ارزش غذایی بالا و بهره مندی از گوشت لطیف و بسیار خوش طعم و البته فاقد تیغ، نسبتا بالا می باشد. از گوشت این آبزی ارزشمند در طبخ غذاهایی نظیر قلیه ماهی و ماهی شکم پر نیز استفاده می شود. 

منبع: عصر ایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها