|
کدخبر: 328815

آخرین اخبار از سیل وحشناک جاده چالوس | پیکر دو تن از مفقودین پیدا شد

غلامعلی فخاری، مدیر هلال‌احمر استان مازندران گفت: یک نفر از ۴ مصدومی که به مراکز درمانی منتقل شدند از مفقودی ۳ نفر خبر دادند. پس از وقوع حادثه، تیم‌های واکنش سریع به منطقه ارسال شدند و این تیم‌ها در منطقه حضور دارند. در حال حاضر، خبری مبنی بر فوت یا جراحت ۳ نفر مفقودی وجوئد ندارد؛ این امکان وجود دارد که افراد مفقودی به مکان امنی منتقل شده باشند.

حوادث آخرین اخبار از سیل وحشناک جاده چالوس | پیکر دو تن از مفقودین پیدا شد

غلامعلی فخاری اعلام کرد که تلاش برای نجات مفقودان سیل شب گذشته در جاده چالوس همچنان ادامه دارد. او افزود که مردم منطقه "پیچ هزار چم" در استان مازندران از سیلابی و رانش جاده چالوس به هلال‌ احمر خبر دادند. پس از دریافت این اطلاعات، تیم‌های واکنش سریع به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: اخباری مبنی بر اینکه ۴ خودرو دچار حادثه شده‌اند منتشر شد؛ خوشبختانه ۴ خودروی که دچار حادثه شده بودند بدون سرنشین پیدا شدند. عملیات امداد و نجات تا ساعت ۳ صبح امروز ادامه داشت و ۱۶ حادثه‌دیده نجات‌یافتند که از این تعداد، ۱۲ نفر به مناطق امن و ۴ نفر به مراکز درمانی برای درمان سرپایی منتقل شدند.  

مدیر هلال‌احمر استان مازندران گفت: یک نفر از ۴ مصدومی که به مراکز درمانی منتقل شدند از مفقودی ۳ نفر خبر دادند. پس از وقوع حادثه، تیم‌های واکنش سریع به منطقه ارسال شدند و این تیم‌ها در منطقه حضور دارند. در حال حاضر، خبری مبنی بر فوت یا جراحت ۳ نفر مفقودی وجود ندارد؛ این امکان وجود دارد که افراد مفقودی به مکان امنی منتقل شده باشند.  

وی با بیان اینکه پاکسازی جاده صورت گرفته، افزود: اگرچه پاکسازی جاده صورت گرفته و امکان تردد خودروها وجود دارد اما مجوزی برای رفت‌وآمد صادر نمی‌شود. تیم‌های عملیاتی همچنان به عملیات جست‌وجو می‌پردازند تا اگر خودرو یا فردی نیاز به کمک داشت خدمات خود را ارائه دهند. 

مدیر هلال‌احمر استان مازندران درباره صدمه به روستاها گفت: خبری مبنی بر آسیب به روستاها مخابره نشده است. رانش و گل‌لای سبب انسداد جاده شده و انسداد جاده مرتفع شده است.

تصاویری از سیلاب وحشتناک شب گذشته جاده چالوس

سیل-چالوس

سیل-چالوس-سه

سیل-چالوس-دو

سیل-چالوس-یک

 وضعیت محور کندوان پس از سیل دیشب را مشاهده می کنید.

همچنین حامد یزدی مهر، بعد از ظهر جمعه اظهار کرد: طی روز گذشته و به دنبال هشدارهای اعلامی از سوی سازمان هواشناسی و اداره کل مدیریت بحران و توصیه‌های لازم در خصوص تقویت ناپایداری‌های جوی، شاهد بروز برخی حوادث از قبیل شکستن درخت، قطعی در کابل‌های برق، سقوط اجسام مثل برخی سنگ نماها از ارتفاع و دیگر موارد بودیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران گفت: با توجه به هشدار نارنجی صادر شده طی روز گذشته مبنی بر تقویت ناپایداری‌های جوی، توصیه اکید مدیریت بحران به مردم عزیز این است که تمهیدات لازم و اقدامات پیشگیرانه در جهت جلوگیری از بروز خسارت را پیش بینی کنند.

یزدی مهر عنوان کرد: در این راستا باید اقداماتی همچون محکم کردن سازه‌های سست، تابلوهای تبلیغاتی و احتیاط در عبور از مجاورت ساختمان‌های نیمه‌کاره و اجتناب از تردد کنار درختان کهنسال صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه ناپایداری جوی از بعد از ظهر دیروز پنج شنبه ۲۴ خرداد ماه آغاز و تا روز شنبه ۲۶ خرداد ماه تداوم خواهد داشت، افزود: از همه مردم استان به ویژه ساکنان نیمه جنوبی و برخی مناطق غربی، شهریار و ملارد می‌خواهیم ضمن اجتناب از قرار گرفتن در لبه پرتگاه و پشت‌بام با توجه به مخاطره آمیز بودن شرایط جوی از توقف در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودها نیز خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران اظهار کرد: در مدت زمان هشدارهای صادر شده به خصوص در مواقع احتمال بروز طوفان توصیه مدیریت بحران این است که در انجام امور عمرانی احتیاط لازم صورت بگیرد.

براساس آخرین گزارش‌ها مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران به گفته است: تلاش تیم‌های امدادی برای یافتن خودرو‌های احتمالی مفقودشده و سرنشینان در منطقه سیل‌زده چالوس ادامه دارد.

غلامعلی فخاری اظهار داشت: پس از وقوع سیلاب و رانش زمین و سیلابی شدن مسیر جاده چالوس و متعاقب آن مسدود شدن جاده چالوس بلافاصله تیم‌های عملیات نجات به منطقه اعزام شدند.
 

وی افزود: ۱۲ تیم عملیاتی امدادی را به منطقه اعزام کردیم که جست‌وجو برای یافتن خودرو‌های مفقودشده و سرنشینان را ادامه می‌دهند.

مدیرعامل هلال احمر مازندران بیان کرد: در این جست‌وجو‌ها ۴ خودروی آسیب‌دیده جست‌وجو شدند.

فخاری یادآور شد: خبری از کشته‌شدن افراد خوشبختانه نداشتیم، اما خبر مفقودی ۳ نفر وجود دارد و جست‌وجو برای امدادرسانی به ناپدیدشدگان احتمالی ادامه دارد.

وی با تأکید بر اینکه استاندار مازندران بلافاصله در صحنه حاضر شدند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه جاده بازگشایی شده است، اما تردد بنا بر تصمیمات فعلاً انجام نمی‌شود و در حال جست‌وجو برای یافتن خودرو‌ها و یا سرنشینان مفقودی گرفتار در سیل هستیم.

درهمین رابطه بابک محمودی؛ رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر  به خبرگزاری دانشجو گفت: ۱۶ نفر بر اثر سیلاب جاده چالوس مصدوم شدند که همه این شهروندان در شرایط مساعدی قرار دارند و هیچ مشکلی در این زمینه وجود نداشت.

وی افزود: با استفاده از ۱۳ تیم تخصصی، ۶ دستگاه آمبولانس و ۸ خودروی امداد و نجات دیگر در حال عملیات در جاده چالوس هستیم. تاکنون ۷ دستگاه خودروی بدون سرنشین کشف شده و تلاش‌ها برای یافتن ۳ شهروند مفقودی بی وقفه ادامه دارد.

این مقام مسئول در هلال احمر تاکید کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی از شهروندان تقاضا می‌شود از تردد‌های غیرضروری پرهیز و به هیچ وجه در مسیل‌ها و حواشی رودخانه‌ها حضور پیدا نکنند.

پیکر یکی از مفقودین سیل چالوس پیدا شد

فرماندار چالوس گفت: در حادثۀ وقوع سیل در جاده چالوس یک مادر ۴۶ ساله، یک دختر ۲۰ ساله و یک پسر ۱۰ ساله مفقود شده بودند.

پیکر بی‌جان و مفقود شدۀ دختر ۲۰ ساله در زیر گل‌ولای پیدا شد. تلاش برای بیرون کشیدن خودروهای سانحه دیده ادامه دارد.

پیکر دومین مفقودی سیل جاده چالوس که پسر بچه ۱۰ ساله است، با تلاش هلال احمر و نیروهای امداد و نجات پیدا شد.

منبع: ایسنا
  • شهروندان صفادشت و حومه ارسالی در

    باسلامواحترام
    متاسفانه ازمیدان نب ی اکرم ص در صفادشت تا پلیس راه ماهدشت اش تهارد فاقد هرگونه امکانات امنیتی و رفاهی می باشد باتوجه به اینکه چندین مرتبه پیگ یری صورت گرفته اماعنوان میش ود چون حریم شهر است و نقطه مرزی استان تهران والبرز ک سی مسولیت قبول نمیکند و جان شهروندان درخ طر است بابت این بلاتکلیفی خواهشا پیگیری شود
    دوربرگردانهای غیر مجاز
    نبود علایم راهنمایی رانندگی
    عدم فضای سبز و پوشش گیاهی
    اسفالت نام رغوب
    عدم جمع اوری نخاله و زباله و پلاستیکهای رها شده
    و......

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها