|
کدخبر: 330017 سهیل مافی

اختصاصی گسترش نیوز؛

عملکرد مسکنی دولت زیر ذره بین | وزارت راه و شهرسازی گل کاشت

نشست خبری تولید، عرضه مسکن و زمین در دولت سیزدهم با حضور معاونان وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.

نشست خبری تحلیل عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم با حضور ارسلان مالکی مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن،  محمد آیینی، مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری، سعید غفوری مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید، علی نبیان مدیر  عامل سازمان مجری ساختمان ‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی، غلامرضا صالحی رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و خسرو دانشجو معاون شهرسازی و معماری در ساختمان شهید دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

نشست-خبری

محمد آیینی، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری در ابتدای این نشست گفت: در طول ۳ سال اخیر، توفیقات خوبی در زمینه نوسازی بافت های فرسوده حاصل شد که پیش تر آمار و ارقام مربوطه را به سمع و نظر مردم عزیز و اصحاب رساندم. در دولت سیزدهم به شهرها اجازه بسته تشویقی در زمینه نوسازی شهرها داده شد که پیامدهای مثبتی را برای بازار مسکن خلق کرد. 

او ادامه داد: ۹۶ هزار واحد بالاترین رکورد صدور پروانه بافت های فرسوده در میان تمامی دولت های گذشته محسوب می شود. بیشترین شروع نوسازی در دولت سیزهم به وجود آمد که ۲۹۰ هزار واحد در طول ۳ سال ثبت شد. ۱۰۳ هزار واحد به بهره برداری رسید که رکورد دیگری به حساب می آید که ما این رقم را در دولت سیزدهم به کمک سایر نهادها رقم زدیم.

آیینی افزود: ما در ۴۸۸ شهر با ۷۷۲ حواله توزیع و تخصیص قیر را انجام دادیم که کمک شایانی در زمینه ترمیم راه ها و جاده ها صورت گرفت. در بخش خدمات روبنایی و زیربنایی، نزدیک به ۹۰۰ پروژه را به اتمام رساندیم.  ما به کمک همکاران عزیزمان در دولت سیزدهم و با حمایت های شخص رئیس جمهور فقید و آقای بذرپاش، وزیر محترم راه و شهرسازی، مسئولیت نوسازی مسکن در بافت های فرسوده را طی ۳ سال اخیر به خوبی انجام دادیم.

نشست-خبری-1

ارسلان مالکی، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در حاشیه این نشست عنوان کرد: تامین مسکن برای دهک های پایین جامعه بدون یاری دولت امری محال است و در این مورد تردیدی وجود ندارد. ۵ میلیون خانواده فاقد مسکن در کشور وجود دارد و دولت نمی توانند بدون برنامه جامع و مدون باشند. دولت سیزدهم به گواه آمار و ارقام، در بخش مسکن عملکرد بسیار خوبی در راستای حل چالش تامین مسکن ارائه کرد. دولت سیزدهم با بهره گیری از طرح نهضت ملی مسکن در چارچوب قانون جهش تولید مسکن، حجم بالایی از نیازمندی های مردم را در زمینه تامین مسکن رفع کرد.

او خاطرنشان کرد: در این دولت، ۴۸ هزار هکتار زمین را تامین کردیم و بالغ بر ۶۰ نقطه برای شهرک سازی ترتیب دادیم که این اتفاق در نوع خودبی نظیر است. در بخش تامین زمین، از نظرات کارشناسان خبره بهره گیری شد که حالا بسیاری از پروژه ها به سرانجام رسید. علاوه بر این، ۱۸ هزار هکتار زمین در مرحله تصویب و عملیاتی سازی قرار دارد که از رهگذر آن می توان بیش از ۳ میلیون واحد مسکونی را برای مردم درنظر گرفت.

نشست-خبری-2

سعید غفوری، مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید در ادامه نشست بیان کرد: کار ما فقط ساخت مسکن نیست و باید در حوزه های دیگر فعالیت کنیم. ما در قالب نهضت ملی مسکن، حدود ۵۰ هزار واحد در حال احداث داریم که در شهرهای پرند داشتیم. در خصوص مسکن مهر طی ۳۳ ماه گذشته، از محل منابع صندوق ملی مسکن در شهر جدید پردیس استفاده کردیم. در بخش تامین اراضی نهضت ملی، بالغ بر ۳۳۳ هزار واحد مسکونی را انجام ددیم که آمار قابل ملاحظه ای به شمار می رود.

او ادامه داد: ما در شرکت عمران کشور، پروژه استقرار شهری در مناطق ساحلی کلید خورده است که به بحث اقتصاد دریایی کمک ویژه کند. این پروژه باید با کمک همه نهادها و اصحاب رسانه به پیش برود تا اقتصاد دریامحور رشد و ترقی پیدا کند. ما ۳۶۲ هزار هکتار اراضی در ۲۷ نقطه را هدف قرار دادیم تا با بهره گیری از این ظرفیت به مقاصد خود دست یابیم.

هادی عباسی، معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه نشست عنوان کرد: دولت سیزدهم در حوزه مسکن مسئولیت پذیر عمل کرد و برخلاف دولت های گذشته با دلسوزی و با برنامه دقیق در راستای کمک به مردم عمل کرد. ما ۳ فرصت برای حل مشکلات مربوط به مسکن پیش روی خود داریم، اولین مسئله دسترسی به زمین است که اقدامات خوبی در این زمینه شکل گرفت. ما در آستانه جهش خوبی در جهت دسترسی به زمین قرار داریم. ۵ دهک اول جامعه برای دستیابی به تسهیلات مسکن با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می کنند که باید در راستای جهش تولید مسکن به مردم تسهیلات خوبی اعطا شود. متاسفانه در طول ۳ سال گذشته بانک ها همکاری مطلوبی با ما نداشتند و مشکلاتی در این خصوص به وجود آمد.

نشست-خبری-3

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها