|
کدخبر: 77153

تحریم‌های روسیه از سوی اروپا تمدید شد

اتحادیه اروپا به اتفاق آرا با تمدید تحریم‌های مالی و انرژی و سایر تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه موافقت کرده است.

گسترش‌نیوز: شورای اروپا روز پنجشنبه اعلام کرد: اتحادیه اروپا با اجماع کلی با تمدید تحریم‌های مالی، انرژی و سایر تحریم‌ها علیه روسیه به خاطر نقش این کشور در مناقشه اوکراین و عدم اجرای کامل توافقنامه صلح مینسک به مدت ۶ ماه دیگر تا ۳۱ جولای موافقت کرده است.

چ

بر اساس این گزارش تمدید تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه یک هفته پس از ان است که مذاکرات صلح با حضور رهبران فرانسه، آلمان، روسیه و اوکراین در روز ۹ دسامبر در پاریس برگزار شده است.

تمدید تحریم‌های روسیه بر اساس گزارش منتشر شده درباره اجرای توافقنامه مینسک بوده است، این گزارش توسط امانوئل ماکرون رئیس‌جمهوری فرانسه و آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان ارائه شده است.

اتحادیه اروپا نخستین بار در جولای ۲۰۱۴ میلادی تحریم‌های انرژی را علیه روسیه اعمال کرد یعنی زمانی که دسترسی روسیه به فناوری و خدمات اروپا برای توسعه منابع نفتی در آبهای عمیق را محدود کرد.

تحریم‌های اروپا علیه روسیه در سپتامبر ۲۰۱۴ تشدید شد و بروکسل شرکت روس نفت بزرگترین تولیدکننده نفت روسیه و همین طور گازپروم نفت و شرکت ترانس نفت پیمانکار خطوط لوله روسیه را از دسترسی به بازار سرمایه اروپا محروم کرد.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها