|
کدخبر: 316580

سرمدی مطرح کرد:

سککوک؛ ابزاری برای پویایی اقتصادی و حمایت از تولید

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: سککوک ابزاری برای پویایی اقتصادی است و از این دست سامانه‌ها باید در راستای تسهیل‌گری نهایت بهره را برد.

اقتصاد سککوک؛ ابزاری برای پویایی اقتصادی و حمایت از تولید

کیومرث سرمدی، نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی درباره سککوک و نقش آن در تحقق شعار مهار تورم و رشد تولید گفت: هم برای رشد تولید و هم برای مهار تورم مهم‌ترین اصل شیوه صحیح تأمین مالی است.

وی افزود: تأمین منابع مالی در دسترس با سود اندک یک اولویت و اصل است و اینکه تولیدکننده باید بتواند توسط حذف موانع در کمترین زمان به منابع دسترسی داشته باشد.

عضو کمیسیون اجتماعی خاطرنشان کرد: تمام تلاش دولت و مجلس این بوده که بانک‌ها پای کار باشند و به تکالیف خودشان حول موضوع شعار سال عمل کنند و از بنگاهداری دست بردارند و سرمایه‌های مردمی را که در اختیار دارند در مسیر تولید و حمایت از اشتغال هزینه کنند.

سرمدی با بیان اینکه سککوک به عنوان یک شیوه مطلوب تأمین مالی نقش مهمی در استقلال مالی و اقتصادی کشور دارد،‌ در این رابطه افزود: در نظام اقتصادی به ویژه نظام تأمین مالی کشور به اینگونه سامانه‌ها بیش از پیش نیاز داریم و انتظار می‌رود از این دست سامانه‌ها در زنجیره تأمین مالی استفاده شود.

وی بیان کرد: اقتصاد ایران مشکلات بسیاری دارد و تورم و کاهش جذابیت تولید به این مشکلات افزوده است. وقتی تورم شدت یابد و حمایتی هم از تولید صورت نگیرد قطعاً همان تولیدکننده به واردکننده و سفته‌باز تبدیل خواهد شد اما اگر تورم مهار شود و تأمین مالی کارآمدتر، به طور قطع تولید جذاب می‌شود و تولیدکننده با فراغ بال و آسودگی بیشتر به فعالیت‌های تولیدی خواهد پرداخت.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: سامانه‌های تأمین مالی همچون سککوک یک راهکار و ابزار مناسب برای حمایت از تولید و مهار تورم محسوب می‌شوند اما به شرطی موفق می‌شوند که اقدامات بیشتری در راستای حمایت از تولید صورت گیرد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها