|
کدخبر: 330834 سارا سمیع شمس

گزارش اختصاصی گسترش نیوز:

بورس روتختی در تهران | یک سرویس روتختی ۳۱ میلیون تومان!

خرید روتختی در خصوص لوازم مورد نیاز در اتاق خواب همواره دارای اهمیت بوده است. در این گزارش به معرفی بورس روتختی در تهران و همچنین قیمت انواع روتختی می پردازیم.

اقتصاد بورس روتختی در تهران | یک سرویس روتختی ۳۱ میلیون تومان!
اتاق خواب همواره باید محلی برای آرامش و آسایش باشد و بنابراین تمام اقلام مورد نیاز در آن باید این ویژگی را انتقال بدهند. طبیعتا اقلام مربوط به کالای خواب جزء مهم ترین وسایل اتاق خواب است و باید دارای ویژگی های مورد نظر باشد تا خواب راحتی را به شما ارمغان دهد. روتختی به دلیل تماس مستقیم با پوست و بدن شما از جمله وسایل مهمی است که باید در خرید آن دقت کرد.
حال سوالی که پیش می آید این است که بورس روتختی در تهران و دیگر شهرهای کشور کجاست و از کجا می توان یک روتختی مناسب با قیمت منصفانه خرید. به همین بهانه خبرنگار گسترش نیوز به بررسی قیمت روتختی های مختلف و همچنین معرفی بورس روتختی در تهران و دیگر کلان شهرها پرداخته است که در ادامه می خوانیم.
اتاق-روتختی

سرویس خواب شامل چه مواردی است؟

سرویس خواب شامل لحاف روتختی، ملحفه، روبالشی و در برخی موارد روکوسنی است. ملحفه به عنوان روکش و کاور برای تشک و خواب استفاده می‌ شود. روبالشی و روکوسنی نیز کاربردهای خاصی دارند. لحاف روتختی به عنوان پوشش رویی تخت در نظر گرفته می‌شود و در زمان خواب، همان رو انداز شما خواهد بود. بنابراین، یکی از مهمترین منسوجات و کالاهای خواب، روتختی است. انواع مختلف روتختی با توجه به جنس، طرح، رنگ، کاربرد و سایز وجود دارند.

بورس روتختی در تهران

اگر ساکن تهران باشید و قصد خرید یک روتختی جدید کرده باشید، بورس خرید روتختی در تهران را می توان محله عبدل آباد و بازار مولوی نام برد. در این مکان‌ها شما می‌ توانید انواع ملحفه، روتختی، تشک و پرده را پیدا کنید و با قیمت مناسبی بخرید.

قیمت روتختی گران در بازار

قیمت روتختی در بازار به موارد مختلفی برمی گردد و طبق جنس، طرح، رنگ، چند تکه بودن و کشور سازنده قیمت آن بالا و پایین می شود. در تصویر زیر یک نمونه روتختی ۱۱ تکه را می بینیم که قیمت آن بالای ۳۱ میلیون تومان اعلام شده است. این رو تختی ۲ نفره است و دارای ۶ روبالشی و اقلام دیگر است.

روتختی-گران

قیمت روتختی ارزان در بازار

در تصویر بعدی نیز یک روتختی ۴ تکه می بینیم. این روتختی نسبت به روتختی قبلی، شامل موارد کمتری است و جنس آن پنبه اعلام شده است. قیمت این روتختی ۲ میلیون و ۴۶۵ هزار تومان اعلام شده است.

روتختی-ارزان

بورس روتختی در شهرهای دیگر

فروش اقلام مربوط به سرویس خواب معمولا در فروشگاه های مرکزی و زنجیره ای در اکثر استان ها و شهرهای کشور امکان پذیر است. به عنوان مثال در استان البرز  فروشگاه هایی در گوهر دشت و مهر شهر وجود دارد که می توانید از آن ها روتختی بخرید. همچنین در کلانشهر مشهد بورس پارچه و انواع روتختی بین چهارراه خسروی تا فلکه آب قرار دارد. تبریز نیز تبریز به علت نزدیک بودن به ترکیه از لحاظ تنوع روتختی و کالای خواب و حمام نسبت به سایر شهرها در وضعیت بهتری قرار دارد. همچنین به علت دارا بودن بازار بزرگ سرپوشیده تبریز از قدیم همشهریان تبریزی دسترسی خوبی به بورس پارچه و قماش داشتند.

معرفی انواع روتختی و کاربرد آن

 روتختی انواع مختلفی داردو می‌توان آنها را با توجه به کاربرد و جنسی که دارند دسته بندی کرد. انواع رو تختی به ۴ دسته کلی روتختی‌های کاوری، پیکه یا بهاره، چهار فصل و لحاف تقسیم می‌شود.

روتختی کاوری، یک ملحفه است که به عنوان کاور و پوشش روی لحاف شما دوخته خواهد شد. یعنی شما از قبل باید لحاف داشته باشید و این روتختی کاوری را روی آن بکشید. لحافی که شما از قبل خواهید داشت به لحاف لایت یا لحاف سفید نیز معروف است. شست و شوی روتختی کاوری خیلی ساده و آسان است . به راحتی می‌توانید آن را از لحاف خود جدا کرده و بشویید. 

روتختی پیکه یا بهاره روتختی بسیار منسجم و محکم است که برای رو انداز بسیار مناسب است. ضخامت این نوع روتختی نه خیلی کم است که مانند ملحفه باشد، و نه خیلی زیاد است که به لحاف برسد. همچنین جنس این روتختی نخی است. این روتختی قیمت مناسبی دارد، بسیار سبک و کم جا است و برای فصول گرم گزینه خوبی خواهد بود.

روتختی چهار فصل برای همه فصول کاربرد دارد. یکی از پرطرفدارترین انواع مدل روتختی ، همین روتختی چهار فصل است که این مدل، خود نوعی از روتختی کاوری است. در دوخت این روتختی یک لایه نازک از پنبه به کار برده شده است که باعث می‌شود برای روزهای گرم سال به عنوان رو انداز مناسب باشد. از طرفی یک لحاف جداگانه دارد که در فصول سرد می‌توانید آن را در کاور روتختی چهار فصل خود قرار دهید. با این کار در روزهای سرد نیز می‌توانید از آن استفاده کنید. 

یکی از بهترین کالاهای خواب از انواع رو تختی، لحاف روتختی است. لحاف روتختی یعنی اینکه یک کاور یا پوشش به لحاف دوخته شده باشد. این کاور از لحاف جدا نخواهد شد و برای شست و شوی آن، باید لحاف روتختی را به خشک شویی بسپارید. گرمای لحاف روتختی بسیار بالا است و برای مناطق سردسیر و فصول سرد سال مناسب است. یک مزیت مهم این روتختی این است که ملحفه روتختی و لحاف کاملا به هم متصل هستند و دیگر لحاف از روتختی جدا نشده و یا در آن تکان نمی‌خورد. اغلب الیافی که در لحاف این نوع روتختی استفاده می‌شود، پشم شیشه بوده که علاوه بر گرمای فراوان، بسیار سبک است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها