|
کدخبر: 327111

پیام تسلیت مقامات لشکری و کشوری در پی درگذشت آیت‌الله رئیسی و هئیت همراه / کره شمالی پیام فرستاد

جمعی از شخصیت‌های سیاسی و مقامات کشوری و لشکری در پیام‌های جداگانه‌ای شهادت رییس‌جمهور و همراهانش را تسلیت گفتند. همچنین مقامات سیاسی کشورهای مختلف و روسای سازمان های بین المللی نیز شهادت ابراهیم رئیسی و هئیت همراه را تسلیت گفتند.

سیاست پیام تسلیت مقامات لشکری و کشوری در پی درگذشت آیت‌الله رئیسی و هئیت همراه / کره شمالی پیام فرستاد

بعد از شهادت رئیس جمهور و همراهانش، جمعی از مقامات فعلی و سابق کشوری و لشکری پیام تسلیت صادر کردند. پیام های تسلیت بیشماری از سوی روسای سازمان های بین المللی و سیاستمداران کشورها نیز برای ابراز همدردی با مردم ایران ارسال شد که در این گزارش نگاهی به این پیام ها خواهیم داشت. 

 

توییت صفحه رهبر انقلاب

توییت-رهبری

 

ظریف تسلیت گفت

محمدجواد ظریف: شهادت ریاست گرانقدر جمهوری، برادر عزیزم وزیر امور خارجه و دیگر شهدای ارجمند حادثه دردناک دیروز را تسلیت عرض می کنم. رضوان الهی برای شهدا، آرامش و شکیبایی برای بازماندگان و همبستگی و بهروزی برای مردم ایران آرزومندم.

استوری پایگاه اطلاع رسانی آیت الله علم الهدی رئیس جمهور؛ داماد امام جمعه مشهد بود

استوری-علم-الهدی

آذری جهرمی شهادت رئیس‌جمهور و همراهان او را تسلیت گفت

آذری جهرمی شهادت رئیس‌جمهور و همراهان او را تسلیت گفت

پیام وزیر سابق ارتباطات:

انالله و انا الیه راجعون

بی‌شک، ایران عزیز ما امروز با خبر شهادت رییس جمهور متاثر است. صفای باطن و اخلاص این شهید عزیز که من حقاً به او علاقه‌ی قلبی داشتم برای او بهترین تقدیر را رقم زد و شهادت، این مرگ تاجرانه نصیب او شد. خوشا به سعادت او. خوشا به سعادت او.

داغ جانسوز دیگری که امروز متحمل هستیم فقدان رجل الهی، آیت الله آل هاشم است. در دل مردم جای داشت و عزیز مردم تبریز بود. رحمت و رضوان الهی بر او و وزیر امورخارجه‌ی‌ پرتلاش جناب آقای امیرعبدالهیان و استاندار جوان آذربایجان شرقی و سایر همراهان این عزیزان.

این واقعه‌ی تلخ را به خانواده این عزیزان، مردم سربلند ایران و بویژه کوه استوار انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله خامنه‌ای(حفظه الله) تسلیت عرض می‌کنم.

وزیر اقتصاد با این تصویر شهادت رئیس جمهور را تسلیت گفت

استوری-وزیر-اقتصاد

توییت اکانت رسمی شهید سید ابراهیم رئیسی ریاست‌جمهوری ایران

‌سَلَامٌ عَلَىٰ إِبْرَاهِیمَ

کَذَٰلِکَ نَجْزِی الْمُحْسِنِینَ

إِنَّهُ مِنْ عِبَادِنَا الْمُؤْمِنِینَ

بیانیه نخست‌وزیر عراق در پی شهادت رئیسی

پیام-نخست-وزیر-عراق

سودانی گفت:

ضمن عرض تسلیت و همدردی صمیمانه خود به رهبر جمهوری اسلامی و دولت و ملت ایران، همبستگی خود را با ملت برادر ایران و با برادران مسئول در جمهوری اسلامی اعلام می‌داریم.

بیانیه هیات دولت در پی شهادت رئیس‌جمهور و هیات همراه

بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ المُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا 

در سالروز میلاد مسعود حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام روح بلند خادم ملت ایران،  خادم الرضا حضرت آیت الله رئیسی، رئیس جمهور مردمی و محبوب آسمانی شد.

رئیس جمهور پرتلاش و خستگی ناپذیر مردم ایران که در راه اعتلا و پیشرفت کشور جز خدمت به مردم بزرگ ایران سر از پا نمی شناخت، بر سر عهد خود ایستاد و جان خود را فدای ملت کرد. 

هیات دولت جمهوری اسلامی ایران با عرض تسلیت سانحه جانسوز بالگرد، عروج رییس جمهور محبوب و خدوم و‌مغتنم حضرت آیت الله رییسی و همراهانش دکتر حسین امیر عبدالهیان وزیر جهادی امور خارجه ،حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم امام جمعه تبریز، دکتر مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و سایر همراهان را به محضر امام عصر( عج) ، رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی و ملت شریف ایران تسلیت عرض می کند.به ملت وفادار و قدرشناس و عزیزمان اطمینان می دهیم مسیر پر افتخار و خدمت با تاسی به روحیه خستگی ناپذیر آیت الله رئیسی قهرمان و خادم ملت و یار وفادار رهبری ادامه خواهد داشت و با استعانت از خدای متعال و همراهی مردم بزرگوار کوچکترین خللی در مدیریت جهادی کشور ایجاد نخواهد شد.

پیام تسلیت حسن روحانی

خبر ناگوار سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور محترم و همراهان، موجب تأثر و نگرانی فراوان شد. متأسفانه این حادثه دلخراش به شهادت حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران، آقای دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، آقای دکتر مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، تیم حفاظت و خدمه پرواز منجر شد و صفحه تلخی در کتاب انقلاب اسلامی ورق خورد.  

انقلاب اسلامی در طول ۴۵ سال گذشته روزهای تلخ بسیاری دیده اما با عنایات الهی و هدایت حضرت امام راحل و مقام معظم رهبری و حمایت مردم بزرگوار توانستیم این مصائب را به جلوه‌های ماندگار همدلی ملی و اتحاد اجتماعی تبدیل کنیم. بدون تردید این مصیبت بزرگ را نیز با تکریم به‌یادماندنی شهدای گرانقدر توسط مردم عزیز و تقویت انسجام اجتماعی طی خواهیم کرد.  

اینجانب این ضایعه بزرگ و شهادت مسئولان خدمتگزار مردم را به حضرت ولی عصر(عج)، مقام معظم رهبری حفظه الله تعالی، هیأت دولت، خانواده محترم شهدا و مردم شریف ایران تسلیت عرض کرده و با طلب مغفرت و رحمت برای آن عزیزان، امیدوارم روح شهدا با اولیاء الهی محشور و حضرت موسی بن الرضا(ع) در روز میلادشان مهمانشان فرماید.

پیام تسلیت مقامات و شخصیت های بین‌المللی در پی شهادت رئیس‌جمهور و هیات همراه

در پی شهادت رئیس‌جمهور، وزیر خارجه و هیات همراه آن‌ها در سانحه سقوط بالگرد، مقامات و شخصیت‌های بین‌المللی پیام تسلیت منتشر و با ملت و دولت ایران ابراز همدردی کردند.

عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه ملی دولت سابق افغانستان در صفحه ایکس خود نوشت: با تأسف اطلاع یافتیم که جلالت مأب آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام آل هاشم امام جمعه تبریز، جناب امیر عبداللهیان وزیر امور خارجهٔ جمهوری اسلامی و شماری از همراهان شان در سانحهٔ سقوط هلی‌کوپتر در استان آذربایجان شرقی ایران جان باختند که موجب اندوه و تأثر خاطر گردید. 

 «سید عمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق در پیامی نوشت: با تأسف و تأثر خبر شهادت آیت الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران و شخصیت برجسته سیاسی اسلامی و همچنین شماری از همراهان ایشان بر اثر سقوط بالگرد حامل آنان در شمال غرب ایران را دریافت کردیم.

نارندرا مودی،  نخست‌وزیر هند نیز در واکنش به خبر به شهادت رسیدن رئیس‌جمهور ایران در سانحه سقوط بالگرد، گفت که "عمیقا" از خبر درگذشت رئیس‌جمهور ایران "اندوهگین و بهت‌زده" است.

پاشینیان،‌ نخست وزیر ارمنستان: همبستگی خود را با دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌کنم و آرزوی قدرت و استواری در این برههٔ سخت دارم. جمهوری ارمنستان و مردم آن در این دوران سخت، در کنار کشور و مردم دوست خوب و همسایه ما هستند.

محمد مویزو، رئیس جمهور مالدیو: با اندوه عمیق از درگذشت رئیس‌جمهور ایران در سانحه غم انگیز هلیکوپتر. از خداوند متعال برای روح رئیس‌جمهور، امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و سایر جان باختگان این حادثه تاسف بار رحمت و جنت فردوس را مسئلت دارم. دعای ما با خانواده های داغدار و ملت ایران در این ایام اندوه عمیق است.

پیام تسلیت بشار اسد

بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در پیامی اعلام کرد قلبا به نام خود و مردم کشور عربی سوریه، درگذشت(شهادت) ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه و همراهانشان را به آیت الله العظمی امام خامنه ای و دولت و مردم دوست، ایران تسلیت می گوییم.

تسلیت علی‌اف به مقام معظم رهبری

رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان:

مردم ایران شخص رئیس جمهور سید ابراهیم رئیسی، دولتمردی برجسته را از دست دادند که تمام عمر با فداکاری و وفاداری به کشورش خدمت کرد.

تسلیت خود را شخصا و از طرف مردم آذربایجان به شما (رهبر انقلاب)، خانواده و بستگان آن مرحوم و تمامی بازماندگان تسلیت عرض می‌نمایم.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با انتشار تصویر قدردانی شهید آیت‌الله رئیسی از وی بابت اجرا قانون جوانی جمعیت در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

«خداحافظ حلیم و خستگی‌ناپذیر و باغیرت.

خیلی زود برای حسن خلق و مردم دوستیت دل تنگ می‌شویم. سید دوست‌داشتنی و امام رضایی من.

این قرارمان نبود... .»

مهرداد بذرپاش , سید ابراهیم رئیسی , حادثه بالگرد رئیس جمهور ,

پیام تسلیت وزیر نفت برای شهادت شهیدجمهور و خادم ملت

وزیر نفت در پیامی شهادت سید ابراهیم رئیسی، خادم ملت و «شهیدجمهور» را تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت جواد اوجی در پی شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به شرح زیر است:

«انالله و اناالیه راجعون؛ مِّنَ ٱلۡمُؤۡمِنِینَ رِجَالٞ صَدَقُواْ مَا عَٰهَدُواْ ٱللَّهَ عَلَیۡهِۖ فَمِنۡهُم مَّن قَضَیٰ نَحۡبَهُۥ وَ مِنۡهُم مَّن یَنتَظِرُۖ وَمَا بَدَّلُواْ تَبۡدِیلٗا

با قلبی آکنده از اندوه، شهادت جانگداز شهیدجمهور حضرت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری محبوب و یاران و همراهان‌ گرامی ایشان را به پیشگاه حضرت ولی‌عصر(عج)، مقام معظم رهبری، همکاران ایشان در دولت و عموم آحاد ملت شریف ایران اسلامی تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم.

شهدای معزز دولت خدمتگزار و مردمی، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، حسین امیرعبداللهیان (وزیر امور خارجه)، مالک رحمتی (استاندار آذربایجان شرقی) و حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم (امام‌جمعه تبریز) که در راه وفای به عهد خویش و با هدف خدمت‌رسانی به مردم شریف ایران به استان آذربایجان شرقی سفر کرده بودند، در شب متعلق به حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) بر اثر سانحه بالگرد، به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

بدون تردید صفای باطن و اخلاص برادر ارجمند و شهیدجمهور عزیزمان سید ابراهیم رئیسی و دیگر شهدای دولت خدمتگزار که سراسر عمر بابرکت خویش را در هوای سربلندی و اعتلای ایران اسلامی نفس کشیدند، سبب شد تا «شهادت و همجواری با امام شهیدان و صالحان» به‌عنوان حسن‌تقدیر  و خیرسرنوشت این عزیزان رقم بخورد.

سید محرومان، حضرت آیت‌الله رئیسی، برهه‌های تأثیرگذار از دوران خدمت خویش را در جوار بارگاه ملکوتی امام هشتم شیعیان حضرت امام رضا(ع) خدمت‌رسانی کرده و هماره به «خادم‌الرضا» بودن افتخار می‌کردند.

به‌یقین، در اوضاع حساس کنونی، وجود مبارک مقام معظم رهبری به‌مثابه لنگرگاه کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره مایه ثبات و اقتدار ایران اسلامی بوده و تدبیرهای داهیانه ایشان در سایه ولایت‌مداری و هوشمندی مردم باعث عبور از این برهه خواهد شد.

وزارت نفت این واقعه‌ سهمگین را خدمت مردم سربلند ایران، به‌ویژه کوه استوار انقلاب و نظام اسلامی، حضرت آیت الله خامنه‌ای(حفظه الله) تسلیت عرض کرده، برای ارواح طیبه شهدای عزیز دولت خدمتگزار، آرامش و آمرزش الهی و برای آحاد ملت شریف ایران اسلامی صبر و اجر جزیل مسئلت دارم.»

پیام تسلیت احمدی‌نژاد برای شهادت آیت‌الله رئیسی

حادثه تلخ سقوط بالگرد و درگذشت جناب حجه الاسلام والمسلمین آقای رییسی  رییس جمهور ، جناب آقای امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، حجه الاسلام آل هاشم امام جمعه تبریز، آقای رحمتی استاندار آذر بایجان شرقی ، کادر پروازی و تیم حفاظت را  به مقام معظم رهبری ، همکاران ایشان در دولت ، خانواده و بستگان آن مرحومان تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای همه آنان رحمت و مغفرت مسئلت می‌نمایم.

لاوروف درگذشت رئیس‌جمهور را تسلیت گفت

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه: ما همواره از این شخصیت‌های برجسته سیاسی به عنوان میهن پرستان واقعی جمهوری اسلامی یاد خواهیم کرد که قاطعانه از منافع کشور خود دفاع کردند و جان خود را در راه خدمت فداکارانه به میهن نثار کردند.

تسلیت دولت مصر در شهادت رئیس‌جمهور

ریاست جمهوری مصر در پیامی شهادت رئیس جمهور اسلامی ایران و هیئت همراه ایشان را در حادثه دلخراش سقوط بالگرد تسلیت گفت و با رهبری و ملت ایران در این مصیبت بزرگ ابراز همدردی و همبستگی کرد.

پیام تسلیت آیت‌الله جوادی‌آملی

آیت‌الله جوادی‌آملی:

سانحه سنگین و رخداد تلخ ارتحال شهادت گونه رئیس ‌جمهور و امام جمعه گرامى تبریز و وزیر امور خارجه ارجمند و سایر همراهان موجب تألم شد.

این مصیبت را به رهبر معظم انقلاب و ملت بزرگ ایران و بازماندگان تسلیت و مغفرت و اجر شهادت را براى سالکان به مقصد رسیده و خادمان به شهود مقصود بار یافته خواهان و استوارى ایران اسلامى را از خداى سبحان مسئلت دارم.

تسلیت نخست وزیر قطر در پی شهادت رئیس‌جمهور

«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست وزیر و وزیر خارجه قطر در پیامی شهادت رئیس‌جمهور اسلامی ایران و هیئت همراه ایشان را در حادثه دلخراش سقوط بالگرد تسلیت گفت.

سریلانکا شهادت رئیس جمهور را تسلیت گفت

رییس جمهور سریلانکا: 

سریلانکا از درگذشت غم انگیز رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و دیگر مقامات ارشد ایران، عمیقاً اندوهگین است. 

عمیق‌ترین همدردی و تسلیت خود را به خانواده‌های داغدار، دولت و ملت ایران ابراز می‌کنم. فکر و دعای ما با خانواده رئیس‌جمهور و هیئت همراه است.

تسلیت وزیر خارجه ترکیه به مردم ایران

هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه در نشست خبری با همتای پاکستانی خود با اشاره به سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور کشورمان ضمن تسلیت به مردم ایران، برای کسانی که در این حادثه به شهادت رسیدند طلب رحمت و مغفرت کرد.

پیام تسلیت رئیس‌جمهور ازبکستان در پی شهادت رئیس‌جمهور

شوکت میرضایف، رئیس جمهور ازبکستان: خبر شهادت جناب آقای ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران و مقامات بلندپایه همراه ایشان در نتیجه فاجعه اتفاق افتاده قلبهای ما را به لرزه درآورد.

پیام تسلیت رئیس‌جمهور عراق در پی تسلیت رئیس‌جمهور

رئیس جمهور عراق:

با قلب‌هایی معتقد به اراده و تقدیر الهی خبر درگذشت جناب آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران و تعدادی از مسئولان در سانحه دردناک هواپیما را دریافت کردیم.

در این موقعیت غم‌انگیز، صمیمانه تسلیت و همدردی خود را به نظام جمهوری اسلامی، رهبر آن، حضرت آیت‌الله سید علی خامنه‌ای و مردم ایران، اعلام می‌کنیم. عراق در این شرایط سخت در کنار ملت ایران است.

تسلیت افغانستان درپی شهادت رئیس‌جمهور

افغانستان: درگذشت ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران را تسلیت می‌گوییم و صمیمانه به خانواده آن مرحوم تسلیت می‌گوییم.

پادشاه اردن شهادت رئیس‌جمهور را تسلیت گفت

«عبدالله دوم» پادشاه اردن با تسلیت به مناسبت شهادت سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه ایشان تاکید کرد در این شرایط سخت با برادرانمان در ایران ابراز همبستگی می‌کنیم.

پیام تسلیت نخست وزیر مالزی

انور ابراهیم، نخست وزیر مالزی:

از درگذشت جانسوز ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و چند تن دیگر از مقامات جمهوری اسلامی ایران بسیار متأسفم. 

من در این دوران سخت به مردم ایران تسلیت می گویم. خداوند روحشان را قرین رحمت کند.

تسلیت رئیس‌جمهور چین در پی شهادت رئیسی

وزارت خارجه چین: رئیس جمهور شی جین پینگ، درگذشت (شهادت) رئیس جمهوری و وزیر خارجه ایران را تسلیت می گوید.

پیام تسلیت پوتین در پی شهادت رئیسی

رئیس جمهور روسیه: 

صمیمانه‌ترین تسلیت‌های ما را در رابطه با فاجعه عظیمی که بر مردم ایران وارد و منجر به جان باختن سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور و همچنین تعدادی دیگر از شخصیت‌های برجسته حکومتی شما شد را بپذیرید. 

سید ابراهیم رئیسی سیاستمداری برجسته بود که تمام عمرش وقف خدمت به میهن بود. او به حق از احترام بالایی نزد هموطنان خود و اقتدار قابل توجهی در خارج از کشور برخوردار بود. 

او به عنوان دوست واقعی روسیه، مشارکت شخصی ارزشمندی در توسعه روابط حسن همجواری بین کشورهایمان داشت و تلاش زیادی برای رساندن آنها به سطح مشارکت استراتژیک انجام داد.

تسلیت بارزانی درپی شهادت رئیسی

مسرور بارزانی نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق:

درگذشت ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران، وزیر امور خارجه و همراهانش را به رهبری، دولت و مردم ایران تسلیت می‌گوییم و صمیمانه همدردی می‌کنیم.

در این شرایط سخت، ما بر حمایت خود از مردم جمهوری اسلامی ایران تاکید می کنیم.

پیام تسلیت چمران در پی شهادت رئیس‌جمهور و هیئت همراه

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران  در پیامی شهادت آیت‌الله ابراهیم رئیسی و هیئت همراه را که در حادثه سقوط بالگرد در روز گذشته به مقام رفیع شهادت رسیدند، تسلیت گفت.

 بر اساس گزارش سایت شورای شهر تهران، در پیام تسلیت رئیس شورای شهر تهران آمده است:

«انا لله و اناالیه الراجعون 

خبر شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، خادم الرضا و رئیس‌جمهور کشور، حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه، آیت الله آل هاشم نماینده ولی فقیه و امام جمعه معزز تبریز و جمعی از  همراهان، در سانحه تلخ سقوط بالگرد در حین خدمت، قلب‌های‌ مردم قدرشناس و شریف ایران را در ماتم و اندوه فرو برد. 

آیت الله رئیسی عمر پربرکت خویش را در کسب معارف دینی، حضور در حرم مطهر رضوی به عنوان خادم الرضا و تولیت آستان مقدس امام رضا(ع)، خدمت در دستگاه قضا و خدمت در کسوت رئیس قوه مجریه گذراند و با عنایت به ساده زیستی، مردم داری و روحیه جهادی و انقلابی خود، محبوب قلوب مردم به ویژه محرومین و مستضعفان بود. جدیت و استقامت سید محرومان در پیگیری و اهتمام برای حل مشکلات و مطالبات و شهادت در راه خدمت به مردم، مثال‌زدنی‌ و الهام‌بخش‌ همه مسئولان و متولیان کشور بوده است.

شهادت آیت الله رئیسی و سایر خادمان نظام فقدانی بزرگ است و امید است با تمسک به منویات مدبرانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، همدلی مسئولان و مشارکت آحاد مردم شاهد عبور از این روزهای تلخ و جانکاه باشیم.

اینجانب به همراه اعضای شورای اسلامی شهر تهران، این ضایعه جانسوز و شهادت مردان خدا را به مقام معظم رهبری( زید عزه)، اعضای محترم هیات دولت، بیت محترم شهدای داغدار و ملت نجیب و عزادار ایران اسلامی تبریک و تسلیت عرض می نمایم. از خداوند رحمان‌ علو درجات و محشور شدن با ائمه اطهار را مسئلت‌ دارم.»

پیام تسلیت خانواده شهید سلیمانی در پی شهادت رئیس‌جمهور

خانواده-سلیمانی

محمود عباس به جمهوری اسلامی تسلیت گفت

محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین شهادت سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در سانحه سقوط بالگرد را به دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران تسلیت گفت.

پیام تسلیت محمد خاتمی

رئیس دولت اصلاحات:سانحه هولناک سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور محترم و خدمتگزار پر تلاش ملت و وزیر امور خارجه خیراندیش و امام جمعه محترم استان آذربایجان شرقی و دیگر همراهان که به شهادت این عزیزان انجامید حادثه‌ای بود دردناک و خسارت بار که امیدوارم لطف ویژه حضرت پروردگار آن را جبران نماید.

رئیس مجلس شورای اسلامی شهادت رئیس جمهور را تسلیت گفت

محمدباقر قالیباف رئیس‌مجلس شورای اسلامی در صفحه توییتر خود نوشت:  عزیز دل ملت ایران، رفیق جان، یار با صفا و صادق امام و رهبری سفرت بخیر. ما را فراموش نکن، دست این برادرت را هم بگیر و سلام ما را به حاج قاسم برسان. به آرزویت رسیدی و عاقبت رجایی شدی.

تسلیت ژاپن در پی شهادت آیت‌الله رئیسی

یوشیماسا هایاشی سخنگوی دولت ژاپن در پی شهادت آیت‌الله رئیسی و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و هیئت همراه، عمیق ترین تسلیت خود را به دولت و مردم ایران ابراز کرد.

پیام تسلیت علی لاریجانی در پی شهادت رئیس جمهور و هیات همراه طی حادثۀ سقوط بالگرد

حادثۀ تأثرآور شهادت رئیس‌جمهور محترم و همراهان همگان را سوگوار نمود. برای ایشان و امام جمعۀ بزرگوار تبریز و وزیر خارجۀ تلاشگر و استاندار محترم آذربایجان شرقی و سایر همراهان رحمت واسعۀ الهی را خواستارم. إن‌شاءالله خدمات ارزشمند آنان در پیشگاه الهی مرتبتی شایسته برای این سفرکردگان مهیا نموده است.

محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت بزرگوار و خانوادۀ محترم عزیزان، از صمیم قلب تسلیت عرض می‌کنم.

آیت الله جنتی پیام تسلیت صادر کرد

متن پیام آیت الله جنتی به شرح زیر است:

«شهادت رئیس جمهور جهادی و انقلابی؛ خادم الرضا(ع) آیت الله آقای حاج سیدابراهیم رئیسی و همراهان ایشان در سالروز میلاد حضرت ثامن الحجج «علیه آلاف التحیة و الثناء» اگر چه پاداش خدمات و تلاشهای شبانه روزی ایشان نزد پروردگار متعال بود، ولی موجبات تأثر و تألم مردم ایران و آزادگان جهان که دل در گرو نظام مقدس جمهوری اسلامی دارند را فراهم آورد. این رئیس جمهور خدوم و خستگی ناپذیر در تمام عرصه هایی که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به خدمتگزاری مشغول بود نمونه اتم و اکمل مدیران انقلابی و ولایی بود و در امور محوله از هیچ کوششی دریغ نورزید و با شهادت در راه خدمت رسانی به این مرز و بوم به درجه رفیع شهادت نائل آمد و مصداق آیه شریفه «مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَیٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا» گردید.

تسلیت رئیس‌جمهور تونس به ایران

رئیس‌جمهور تونس ضمن ابراز همدردی با سران و ملت ایران «در این مصیبت بزرگ»، شهادت رئیس‎‌جمهور و وزیر خارجۀ ایران و همراهانشان را تسلیت گفت.

پیام رئیس رسانه ملی درپی شهادت رئیس جمهور و همراهانش

شهادت خادم امام رضا(ع) و مردم ایران، آیت الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان عزیزش را به پیشگاه حضرت ولی عصر(عج)، استوانه استوار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله العالی)، بیت معزز آن شهیدان و مردم شهیدپرور و قدرشناس تسلیت و تعزیت می گویم. بی شک روایت خبر این شهادت برای رسانه ملی رخدادی سخت بود. همکارانم در سازمان صداوسیما با قلبی پرخون و دلهایی نگران، لحظه به لحظه این واقعه را به اطلاع مردم رساندند در حالیکه خود، داغدار و اشک ریز بودند.

بی‌شک فقدان آن سید بزرگوار که همواره توجه خاصی به رسانه ملی داشت و دیدار آن شهید عزیز از سازمان صداوسیما در ۱۶ مرداد سال گذشته، خاطرات ماندگاری را ذهن اهالی رسانه به یادگار گذاشت، گواه این توجه خاص بود.

از خداوند بزرگ می خواهیم به ما هم چون آن عزیز شهید، توفیق شهادت در راه خدمت به خود و مردم بدهد، شهادت موهبتی است که ایزد منان جز به خاصان خود عرضه نمی دارد و خوشا به حال سید محرومان و یارانش که مشمول این موهبت الهی شدند.

تسلیت رهبر انصارالله یمن به ایران

الحوثی، رهبر انصارالله یمن شهادت رئیس جمهور ایران، وزیر خارجه و شماری از همراهانشان را در سانحه سقوط بالگرد در شمال غرب ایران را تسلیت گفت.

پیام تسلیت آیت‌الله سیستانی برای شهادت رئیس‌جمهور و وزیر خارجهٔ ایران

آیت‌الله سیستانی، مرجعیت عالیقدر شیعیان در عراق، شهادت رئیس‌جمهور و وزیر خارجه ایران را تسلیت گفت.

شاه عربستان درگذشت آیت‌الله رئیسی را تسلیت گفت

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی  اعلام کرد که ملک سلمان بن عبدالعزیز و محمد بن سلمان شاه و ولیعهد عربستان سعودی درگذشت آیت الله رئیسی و هیات همراه وی را تسلیت گفتند.

تسلیت گروسی به مناسبت شهادت رئیسی

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:

درگذشت ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و سایر اعضای هیئت را تسلیت عرض می کنم. 

فکر ما در این دوران سخت با خانواده آنها و مردم ایران است.

فرانسه شهادت آیت‌الله رئیسی را تسلیت گفت

وزارت امور خارجه فرانسه: درگذشت ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و همراهان آن‌ها را به جمهوری اسلامی ایران تسلیت می‌گوییم.

پیام تسلیت وزیر کار پس از شهادت رئیس جمهور

پیام تسلیت سیدصولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پی شهادت رییس‌جمهور مردمی و خادم‌الرضا(علیه السلام) صادر شد.

پیام تسلیت مولوی عبدالحمید در پی شهادت رئیس‌جمهور و همراهانش

پیام مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان در پی شهادت رئیسی و همراهانش به این شرح است:

 بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

إنا لله و إنا إلیه راجعون

سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور که منجر به درگذشت حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور و حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه و هیئت همراه شد، موجب تأثر و تألم گردید.

بنده ضمن تسلیت این حادثۀ ناگوار به رهبری، ملت شریف ایران و خانواده‌های داغدیده، برای جان‌باختگان این حادثه مغفرت و برای بازماندگان اجر و صبر از بارگاه الهی مسئلت دارم.

پیام تسلیت دبیرکل اوپک برای شهادت رئیس جمهوری اسلامی ایران

دبیرکل اوپک طی پیامی شهادت رئیس جمهوری اسلامی ایران در سانحه هوایی را به خانواده محترم ایشان، مقام معظم رهبری و مردم ایران تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا، به‌نقل از دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، متن پیام تسلیت هیثم الغیص برای شهادت سیّد ابراهیم رئیسی و همراهان گرامی ایشان در سانحه هوایی به شرح زیر است:

«با کمال تأسف و اندوه فراوان از درگذشت حزن‌انگیز سیّد ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، و دیگر مقام‌های بلندپایه دولتی باخبر شدیم. اینجانب در این شرایط سخت از طرف خود و همه کارکنان دبیرخانه اوپک، مراتب تسلیت و همدردی خود را به رهبر عالی‌قدر و ملت جمهوری اسلامی ایران و خانواده‌های آقای رئیسی و دیگر مسئولان ابراز می‌کنم.»

دبیرکل اوپک در ماه مه ۲۰۲۳ طی نخستین ملاقات رسمی با مرحوم رئیسی در تهران، درباره نقش جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یکی از اعضای مؤسس این سازمان، در بازارهای جهانی نفت و انرژی و چشم‌انداز آینده سرمایه‌گذاری در صنعت نفت ایران گفت‌وگو کرد.

همه اعضای اوپک با خانواده مرحوم رئیسی، رهبر عالی‌قدر و مردم جمهوری اسلامی ایران ابراز همدردی می‌کنند.

پیام تسلیت وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی

نالدی پاندور به دنبال خبر شوکه کننده و غم انگیز درگذشت امیرعبداللهیان همتای ایرانی اش، عمیق ترین مراتب همدردی و تسلیت خود را با دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران ابراز کرد.

پیام تسلیت دولت کره جنوبی

دولت کره جنوبی در پی سانحه بالگرد حامل رئیس‌جمهور ایران و همراهان در ۱۹ مه، مراتب تسلیت و همدردی عمیق خود را با خانواده‌های داغدار و ملت ایران ابراز می دارد و صمیمانه آرزومند است ملت ایران در کنار یکدیگر بر اندوه و غم از دست دادن رییس جمهور خود بدنبال این سانحه‌ غیر منتظره فائق آیند.

پیام همدردی وزرای خارجه کنیا، مولداوی و سوئیس

وزیر امور خارجه کنیا: عمیق ترین همدردی و دعای ما با دولت و شهروندان جمهوری اسلامی ایران در این دوران سخت است.

وزیر خارجه سوئیس: نظر به سانحه هلیکوپتر که منجر به جان باختن رئیس جمهور ابراهیم رئیسی و همتای من، امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه و هیئت همراه شد، مراتب تسلیت خود را به خانواده‌های همه قربانیان و شهروندان ایرانی متاثر تسلیت می‌گویم.

وزارت خارجه مولداوی: مولداوی درگذشت غم انگیز دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران، دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و سایر مقامات را صمیمانه تسلیت می‌گوید. ما به یاد خانواده‌های داغدیده و آسیب دیده هستیم.

هند هم عزای عمومی اعلام کرد

دولت هند ضمن اعلام تسلیت برای شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور و حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران، فردا سه شنبه را عزای عمومی اعلام کرد.

پیام تسلیت رهبر کره شمالی در پی شهادت ابراهیم رئیسی

یم جونگ اون رهبر کره شمالی در پیامی، شهادت آیت‌الله ابراهیم و هیات همراه را به دولت و مردم ایران تسلیت گفت و رئیس جمهوری شهید کشورمان را دولتمردی برجسته توصیف کرد.

خبرگزاری مرکزی کره (KCNA) بامداد سه‌شنبه نوشت که کیم در پیامی تسلیت عمیق دولت جمهوری دموکراتیک خلق کره، مردم این کشور و خودش را به «محمد مخبر» معاون رئیس جمهوری، دولت و مردم ایران و خانواده‌های داغدیده سانحه هوایی روز یکشنبه اعلام کرد.

در این پیام آمده است که درگذشت رئیس جمهوری ایران خسرانی بزرگ برای مردمِ کشورِ دوست ایران و مردمانی در دنیاست که آرزوی استقلال و عدالت دارند.

این پیام ضمن دعا برای خانواده‌های داغدیده افزود، رئیس جمهوری ایران دولتمردی برجسته و دوست نزدیک مردم جمهوری دموکراتیک خلق کره بود و به آرمان مردم ایران برای حفاظت از حاکمیت، توسعه و منافع کشورشان و دستاوردهای انقلاب اسلامی کمک بزرگی کرد.

کیم در پیام خود تاکید کرد که یقین دارد دولت و مردم ایران بر اندوه این ضایعه بزرگ فایق خواهند آمد و بدون هراس و واهمه و با شوق و اشتیاق به سمت ساختن ایرانی قوی و شکوفا حرکت می‌کنند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها