|
کدخبر: 334589

هریس ترس به دل ترامپ انداخت | مناظره انتخابات آمریکا دوباره برگزار می شود؟

دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده، اعلام کرد که دیگر با کامالا هریس، رقیب خود از حزب دموکرات، مناظره نخواهد کرد.

سیاست هریس ترس به دل ترامپ انداخت | مناظره انتخابات آمریکا دوباره برگزار می شود؟

ترامپ که روز سه‌شنبه نخستین مناظره‌اش را با کامالا هریس، نامزد حزب دموکرات در انتخابات آمریکا برگزار کرده بود، روز پنجشنبه در شبکه اجتماعی تروث‌سوشال اعلام کرد: «سومین مناظره برگزار نخواهد شد.»

این مناظره برای ترامپ دومین مناظره به شمار می‌رفت، زیرا او در ماه ژوئیه نیز در مناظره‌ای با «جو بایدن» شرکت کرده بود. درمقابل اما کامالا هریس معاون رئیس جمهور و نامزد حزب دموکرات می گوید که فکر می‌کنم من و دونالد ترامپ به رأی‌دهندگان یک مناظره انتخاباتی دیگر بدهکاریم.

اعلام ترامپ بعد از آن مطرح شد که رویترز و پایگاه ایپسوس نتیجه نخستین نظرسنجی خود را از نامزد‌های حزب جمهوری‌خواه و دموکرات پس از اولین مناظره انتخاباتی میان این دو نفر منتشر کردند.

این نظرسنجی نشان می‌دهد کامالا هریس، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا با نتیجه ۴۷ درصد در برابر ۴۲ درصد از رقیبش از حزب جمهوری‌خواه، دونالد ترامپ پیشی گرفته است.

این نتیجه به معنای ان است که پس از نخستین مناظره میان ترامپ و هریس نامزد حزب دموکرات اختلافش را با رقیبش از نظر رأی‌دهندگان آمریکایی بیشتر کرده است.

اکثر رأی‌دهندگان معتقدند که کامالا هریس پیروز نخستین مناظره انتخاباتی بین او و دونالد ترامپ بوده است.

در نظرسنجی قبلی رویترز  که بین ۲۱ تا ۲۸ اوت انجام شده بود کامالا هریس برتری ۴ درصدی را نسبت به ترامپ به ثبت رسانده بود.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهوری در نخستین مناظره خود بعنوان نامزدهای حزب جمهوری‌خواه و دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده به مصاف یکدیگر رفتند.

 این مناظره به میزبانی شبکه خبری «ای‌بی‌سی» در فیلادلفیا در حالی برگزار شد که تنها هشت هفته به انتخابات ریاست‌جمهوری ۵ نوامبر، نظرسنجی‌ها از رقابت تنگاتنگ میان دو نامزد خبر می‌دهند.

پس از مناظره «ناموفق» جو بایدن با دونالد ترامپ در ماه ژوئن که در نهایت به کناره‌گیری جو بایدن از انتخابات انجامید، مناظره امشب برای حزب دموکرات و کامالا هریس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود. از سوی دیگر براساس نظرسنجی‌ها، بخش قابل‌توجهی از رای‌دهندگان هنوز اطلاعات کافی درباره این نامزد دموکرات ندارند.

این مناظره اولین برخورد مستقیم دو نامزد پس از هفته‌ها حملات شخصی دونالد ترامپ و متحدانش به خانم هریس بود.

ترامپ-و-هریس

نکات مهم اولین مناظره دونالد ترامپ و کامالا هریس:

  • دونالد ترامپ و کامالا هریس در جریان مناظره به‌ شدت بر سر موضوعاتی مانند تورم، سقط جنین، مهاجرت و سیاست خارجی با یکدیگر بحث کردند.
  • به نظر می‌رسید هریس با یک نقشه راه مشخص وارد مناظره شده بود تا ترامپ را از مواضع خود منحرف کند و به‌نظر در انجام این کار موفق شد. او در طول این مناظره جنجالی، ادعا کرد که رهبران خارجی، دونالد ترامپ را مسخره می کنند و گفت او مردم را تحقیر می‌کند. همچنین، هریس ترامپ را به دلیل حمله به هویت نژادی‌اش مورد انتقاد قرار داد.
  • ترامپ که در هفته‌های اخیر به هریس حملات شخصی کرده بود که شامل توهین‌های نژادی و جنسیتی می‌شد، در لحظات ابتدایی مناظره تا حد زیادی از اینگونه حملات اجتناب کرد، اما تحت فشار حملات هریس به وضوح ناآرام‌تر شد.
  • دونالد ترامپ، هریس را به دلیل سیاست‌های جو بایدن، به‌ویژه خروج ایالات متحده از افغانستان و بحران جدی در مرزها و موضوع مهاجران مقصر دانست.
  • کامالا هریس، که سابقه دادستانی دارد، چندین بار ترامپ را به شدت به چالش کشید و به واکنش‌های عصبی و پر از اشتباه از ترامپ منجر شد. او در بخشی از مناظره به این موضوع اشاره کرد که مردم در میتینگ‌های ترامپ به دلیل خستگی و کسالت زودتر از سالن خارج می‌شوند، که موجب عصبانیت ترامپ شد.
  • کامالا هریس ترامپ را به خاطر پرونده‌های حقوقی‌اش، از جمله محکومیت او برای پرداخت‌های مخفیانه به یک بازیگر پورن و اتهامات دیگر مورد انتقاد قرار داد.
  • نامزدها در مورد جنگ اسرائیل و غزه و تهاجم روسیه به اوکراین نظرات خود را رد و بدل کردند، هرچند هیچ‌کدام جزئیاتی در مورد نحوه پایان دادن به هر کدام از این درگیری‌ها ارائه ندادند.
منبع: فرارو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها