|
کدخبر: 333230

نگرانی کاربران بازار ارز دیجیتال شدت گرفت | اتریوم در آستانه یک حمله قرار گرفت

براساس این گزارش یک آدرس مرتبط با گولم (Golem)، به تازگی فعال شده است و چیزی حدود ۴۰۰۰ اتریوم ر به صرافی های گوناگون انتقال داده است.این عمل باعث تشدید نگرانی در میان کاربران ارز دیجیتال اتریوم شده است. این اقدام احتمال افزایش فشار فروش در بازار اتریوم را تقویت می کند.

اقتصاد نگرانی کاربران بازار ارز دیجیتال شدت گرفت | اتریوم در آستانه یک حمله قرار گرفت

عده ای از تحلیلگران بازار ارز دیجیتال بر این باور هستند که این گونه فروش های بزرگ و جابه جایی های اخیر می تواند به ریزش قیمت اتریوم در بازار ارز دیجیتال در آینه ای نچندان دور نیز منجر شود.براساس آنچه تا کنون در بازار ارز دیجیتال مرسوم بوده است این قبیل از فروش می تواند با روند نزولی و افت قیمت همراه باشد.

یک آدرس اتریومی گولم دوباره فعال شد

یک آدرس در پلتفرم گولم اتریوم، بار دیگر فعال شده و بیش از ۴٬۰۰۰ اتریوم را به صرافی‌های بایننس (Binance) و کوین‌بیس (Coinbase) منتقل کرده است. طی هفته گذشته، این کیف پول چند امضایی با آدرس (0x7d…6CF9)، بیش از ۸٬۰۰۰ اتر به صرافی‌ها منتقل کرده است. این تحولات در زمانی رخ می‌دهد که نهنگ‌های دیگر اتریوم نیز شروع به جابه‌جایی توکن‌های خود کرده‌اند.

قدمت این آدرس که به زمان عرضه اولیه (ICO) اتریوم در سال ۲۰۱۶ بازمی‌گردد، طی ماه گذشته بیش از ۱۰۰ میلیون دلار اتر جابه‌جا کرده است. این مسئله باعث افزایش فشار فروش اتریوم شده است. طبق داده‌های آرکهام اینتلیجنس (Arkham Intelligence)، این آدرس همچنان ۲۲,۸۳۴ واحد اتر به ارزش حدودی ۶۰ میلیون دلار را در اختیار دارد.

در دوران شیدایی ICO در سال ۲۰۱۶، پروژه گولم اتریوم به‌عنوان یک بازار با قدرت محاسباتی غیرمتمرکز بالا محبوبیت پیدا کرد. قابلیت‌های این پلتفرم شامل اجاره منابع محاسباتی بلااستفاده توسط کاربران و کسب توکن‌های GLM به‌عنوان پاداش است.

این تحولات در زمانی رخ می‌دهد که نهنگ‌های اتریوم به‌طور مداوم در حال سیو سود هستند. طی ماه گذشته، یکی از این نهنگ‌ها نزدیک به ۴۰,۰۰۰ واحد اتر را به صرافی‌های مختلف منتقل کرد که نشان‌دهنده کاهش شدید علاقه‌ مؤسسات به این آلت کوین بزرگ است.

با این حال، ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)، یکی از بنیان‌گذاران اتریوم، همچنان در حال کار روی توسعه‌ آینده این پروژه است و اخیراً مفهوم «اکثریت نسبی (Plurality)» را پیشنهاد داده است که هدف آن تغییر نحوه تعامل سیستم‌های بلاکچین و تقویت مفهوم غیرمتمرکزسازی است.

جریان‌های خروجی ETFهای اتریوم همچنان ادامه دارد

در میان نقل و انتقالات گسترده نهنگ‌های اتریوم و آدرس اتریوم گولم، با توجه به خروجی‌های مداوم از ETF‌های اسپات اتریوم، به‌نظر می‌رسد مشارکت سازمانی در این آلت‌ کوین نیز رو به کاهش است.

در روز چهارشنبه، ۲۱ آگوست (۳۱ مرداد)، ETF های اسپات اتریوم، برای پنجمین روز متوالی خروجی‌های گسترده داشتند. این ETFها در روز گذشته ۱۸ میلیون دلار خروجی ثبت کردند. در روز گذشته، صندوق ETF گری‌اسکیل (ETHE)، با ثبت خروجی ۳۱ میلیون دلاری، باعث ایجاد احساسات منفی زیادی در بازار ETFها شد.

این صندوق، از زمان راه‌اندازی خود در ماه گذشته، تاکنون بیش از ۲.۵ میلیارد دلار خروجی داشته است. بیشتر این خروجی‌ها احتمالاً به صندوق ETHA بلک راک (BlackRock) منتقل شده است که از زمان راه‌اندازی خود، بیش از ۱ میلیارد دلار ورودی ثبت کرده است

انتظار می‌رود که به‌دلیل توسعه‌های اخیر در آستانه ارتقای پکترا (Pectra)، قیمت اتریوم بتواند تا ۳,۰۰۰ دلار افزایش یابد.

گاوهای اتریوم در تلاش هستند تا یک رالی دیگر را شروع کنند، اما اتریوم بیش از یک هفته است که در محدوده ۲,۶۰۰ دلار معامله می‌شود.

با این حال، پیتر برنت (Peter Brandt)، معامله‌گر کهنه‌کار بازار، می‌گوید که قیمت اتریوم تا زمانی که به بالای ۳,۰۵۰ دلار نرسد، همچنان در یک محدوده مشخص به نوسانات خود ادامه خواهد داد.

منبع: میهن بلاکچین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها